Zavolala nám do firmy pani so svojím problémom:
Bývame v novostavbe rodinného domu, ktorý sme si dokončli pred tromi rokmi. Známa mi odporučila  firmu MAKROWIN , ktorá mi možno bude vedieť poradiť s mojím problémom. V zimných mesiacoch mi cez zásuvky prúdi studený vzduch do miestností. Mám malé dieťa a ráno keď prídem k nemu, tak má vždy studené nohy. Cez tie zásuvky mi v noci vychladne celá miestnosť. Riešim to tak, že zásuvky prelepujem páskou. Samozrejme pri každom použití zásuvky musím pásku odlepiť a zalepiť ju znovu. Každý kto ku mne príde na návštevu sa čuduje prečo mám prelepené zásuvky. Čo mám s tým robiť? Mám si dať zmerať vzduchotesnosť?


Jedná sa o pomerne častú príčinu porušenia vzduchotesnej roviny elektroinštaláciou. Pri masívnych stavbách (palená tehla, ypor, ytong…) vzduchotesnú rovinu musí tvoriť omietka.

Každé prerušenie vzduchotesnej roviny spôsobuje netesnosť a v zime prúdenie studeného vzduchu do interiéru. Ak vzduchotesnú rovinu tvorí len interiérová omietka každá zásuvka, vypínač, rozvodná krabica prerušuje túto vzduchotesnú rovinu a spôsobuje napr. tornádo zo zásuviek alebo v podkrovných miestnostiach môže skondenzovaná vodná para vytekať zo svietidiel.

V prípade drevostavby alebo podkrovia, kde je vzduchotesná rovina riešená hneď za sádrokartónovou doskou bez použitia inštalačnej roviny, vzniká podobný prípad. Elektrické zásuvky, vypínače a svietidlá porušujú vzduchotesnú rovinu. Teplý vlhký vzduch sa nám dostáva do konštrukcie kde následne kondenzuje a výraznou mierou znižuje jej životnosť.

Ak sa rozhodnete pre okná MAKROWIN získate nielen vysoko kvalitné okná, ale aj istotu v odborných radách ako sa mnohým problémom vyhnúť, poradíme Vám ako včas netesnosti detekovať a zároveň ich odstrániť.